اخبار بین المللی
شماره: 1714
1391/07/17 - 10:45
درمانی موثر برای آسیب شبکیه ناشی از دیابت کشف شد

محققان دریافتند که Mab2F1 با مهار مسیرسیگنالینگ Wnt سبب کاهش نشت عروقی و التهاب شبکیه چشم در مدل های رتینوپاتی دیابتی شده و پتانسیل خوبی را به عنوان یک عامل درمانی در ترکیب با دیگر ترکیبات ضد رگزا نشان می دهد.

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay ، با توجه به مطالعه ای که در مجله  دیابت منتشر شده است، یک آنتی بادی مونوکلونال می تواند نشت عروقی شبکیه و التهاب را در مدل موش رتینوپاتی دیابتی کاهش دهد.

Kyungwon Lee ، از دانشگاه اوکلاهما و همکارانش با هدف قرار دادن دنباله E1E2  پروتئین 6 وابسته به گیرنده لیپوپروتئینی با چگالی کم کورسپتورWnt (Mab2F1) به بررسی اثر این آنتی بادی مونوکلونال در رتینوپاتی دیابتی در شرایط خارج و داخل بدن پرداختند.
این محققان دریافتند که Mab2F1،مسیرسیگنالینگ Wnt را در سلولهای اپی تلیالی رنگدانه شبکیه مهارمی کند. Mab2F1 همچنین سبب کاهش سطوح β بتا کاتنین و کاهش عوامل رگزا و التهابی ناشی از وجود گلوکز متوسط  در سلول های اندوتلیال شبکیه می شود. در مدل موشی رتینوپاتی ناشی از ایسکمی و مدل دیابتی ناشی از استرپتوزوتوسین ، Mab2F1 بطور قابل توجهی نشت عروق شبکیه را کاهش می دهد.
لی و همکارانش نتیجه گرفتند که: Mab2F1 با مهار مسیرسیگنالینگ Wnt سبب کاهش نشت عروقی و التهاب شبکیه چشم در مدل های رتینوپاتی دیابتی شده و پتانسیل خوبی را به عنوان یک عامل درمانی در ترکیب با دیگر ترکیبات ضد رگزا نشان می دهد.
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved